איתור נכסים והסדרת נכסי מקרקעין

אנשים יכולים להתגורר בנכס במשך שנים מבלי לדעת שיש בו בעיות תכנוניות ומשפטיות. אבל כשמגיע הרגע בו הם רוצים להרחיב אותו, לשפץ, למכור אותו או לקבל עליו משכנתא, הם מגלים להפתעתם את הבעיות שהיו קיימות בו שנים קודם.

בעיות תכנוניות ומשפטיות נפוצות במיוחד אצל מי שקבלו במתנה או ירשו נכסי מקרקעין שונים – דירות, נכסים מסחריים, מגרשים או בניינים.

נכסים אלו עוברים במשפחה במשך דורות, עד שהם מגיעים לידיו של יורש שרואה הזדמנות לפתח את הנכס, ומגלה להפתעתו את מצבו החוקי הלא מוסדר.

רוב היורשים אינם עוסקים בתחום המקרקעין. הם נמצאים במצב שבו הירושה הביאה איתה יתרונות משמעותיים בדמות נכסים והגדלת ההון, ומנגד, אין להם את הזמן או המוטיבציה לנהל את הסדרת הנכסים. אבל האחריות מוטלת על כתפיהם והירושה הופכת לנטל. אלו המצבים הנפוצים שבהם נדרשים איתור נכסים והסדרה של נכסי מקרקעין:

הסדרה קניינית – רישום בספרי המקרקעין (טאבו)

מבנים ישנים לעיתים אינם רשומים כדין בטאבו, או לחלופין רשומים בצורה לא מעודכנת. אך לאחר ההסדרה התכנונית או במקביל אליה, ניתן לבצע את הרישום בספרי המקרקעין.

כחלק משירות איתור נכסים, משרדנו בודק היכן הנכס רשום ומי רשום בתור בעל זכויות בו. כמשרד המתמחה בעבודה מול גופי רישום ורשויות, אנו פועלות להסדרה של הנכס, תוך העסקת אנשי מקצוע המבצעים את הפעולות הנדרשות לצורך רישום הנכס באופן חוקי בטאבו.  

הסדרה תכנונית של נכסי נדל"ן

נכסי מקרקעין העוברים בירושה הם באופן טבעי ישנים, וטבעם של נכסים הקיימים עשרות שנים הוא להשתנות עם הזמן. תוספות בניה לא חוקיות, אי התאמה להיתר קיים, סגירת חללים ועוד, הביאו ברבות השנים למצב שהמבנה שעבר בירושה אינו תואם להיתר בניה ולמעשה אינו חוקי. תוספות בניה לא חוקיות, אי התאמה להיתר קיים, סגירת חללים ועוד, הביאו ברבות השנים למצב שהמבנה שעבר בירושה אינו תואם להיתר בניה ולמעשה אינו חוקי.

כך למשל, יורשת שהגיעה למשרדנו ובבעלותה דירה ישנה בתל אביב, גילתה במהלך הניסיון לקבל משכנתה על הדירה, שלדירה היו שתי בעיות: האחת, הזכויות על הדירה עדיין לא נרשמו בטאבו – גם לא על שם הסבתא. הבעיה השניה – על הדירה היה רשום צו הריסה ישן משנות השבעים בגין סגירת מרפסת. צו שלא מומש מעולם לא על ידי הסבתא ולא על ידי העיריה.

במידה וחסרים מסמכים משמעותיים לנכס כגון היתר בניה, או שמנהל ההנדסה מסרב למימוש זכויות בתואנה שמדובר במבנה לשימור, משרדנו יכול לחקור את הנושא ולבחון האם קיימים פתרונות לבעיות אלו. עוד על כך ניתן לקרוא כאן

ניהול בעלות משותפת בנכס מסחרי

אחת הבעיות הנפוצות בירושת נכסים, היא שלא תמיד מקבלים בירושה את מלוא הזכויות על הנכס. באחד המקרים הגיע למשרדנו בן שירש מאביו בנין משרדים עם קומה מסחרית במרכז עיר גדולה. לאב לא היו את מלוא הזכויות בבנין, אלא רק את הרוב, ובבנין היו עוד שני בעלים משותפים באחוזים נמוכים.

על הנייר הבניין מדובר היה בבניין מניב, שכן היתה תוכנית המאפשרת לחדש אותו ולהוסיף לו קומות. אבל בפועל היורש מצא את עצמו "תקוע" עם שותפים שמעולם לא בחר, בקושי הכיר, ובלי יכולת לקדם מהלכים בבנין, למרות שרוב הבניין בבעלותו.

משרדנו סייע ליורש לבצע מהלך של השבחת הנכס, זאת תוך נקיטת המהלכים הנדרשים מול השותפים למהלך- שכנים, דיירים, שותפים לבעלות, נציגות הבנין, ועוד.

איתור נכסים והסדרת נכסי מקרקעין במשרד נועה טלבי

משרד עורכות דין נועה טלבי מתמחה בתכנון ובניה ובעבודה מול רשויות. אנו מציעות ללקוחותינו איתור נכסים, רישום בטאבו של נכסי נדל"ן והסדרת היתרי תכנון ובניה למבנים קיימים.

בתהליך זה אנו מעסיקות אנשי מקצוע מתחומים שונים על מנת להשלים את כל הצרכים הנדרשים למהלך ההסדרה, אך היורש נמצא מולנו כגורם יחיד. אנו מרכזות עבורו את כל הנדרש וחוסכות עבורו את הזמן וההוצאות הכרוכות בניהול מהלך כזה.


ייתכן ויעניין אותך לקרוא גם על:

  1. ביטול היתר בניה
  2. עררי תכנון ובניה
דילוג לתוכן

    צור איתנו קשר:



    צרפו מסמך לבחירתכם: