הנחות ארנונה לעסקים

צווי ארנונה 2020: אלו סיווגי הארנונה שיפתיעו ב-2020

בעוד שנת 2019 נכנסת לרבעון האחרון שלה, צווי הארנונה של 2020 פורסמו באתריהן של הרשויות המקומיות השונות.

אספנו עבורכם את הסעיפים המעניינים ביותר בצווי הארנונה לשנת 2020 במבחר רשויות מקומיות הכוללים בקשות לסעיפים חדשים של ארנונה לעסקים, עדכוני תעריפים ובעיקר הצהרות כוונות מטעמן של הרשויות שצריכות לעניין את בעלי העסקים והנכסים.

חשוב לציין:  אם אתם שייכים לסוג עסק שתעריפי הארנונה שלו עומדים לעלות בצווים החדשים-  זה הזמן למהר ולפעול נגד ההעלאה הצפויה.
עיכוב בהתנגדות לתעריף החדש יכול להיחשב כשיהוי על ידי בית המשפט ולגרום לדחייה על הסף.
בדקו היטב האם הרשות המקומית בה אתם נמצאים מתכוונת להעלות את חיוב הארנונה שלכם בשנה הקרובה. זה הזמן להתעמק באותיות הקטנות.

הערה: הנתונים במאמר זה נלקחו מטיוטות צווים אשר הוגשו לאישור השרים וטרם אושרו.

חברות הייטק, סטארט אפים (הזנק) ובתי תוכנה

בתי תוכנה הם לקוח מבוקש ברשויות המקומיות ועל כן רשויות רבות מציעות סיווג ארנונה עם תעריף מופחת לבתי תוכנה. ב-2020 בני ברק צפויה להצטרף לרשימת הרשויות המציעות סיווג מופחת לבתי תוכנה, פתח תקווה מוסיפה סיווג מופחת עבור סטארט אפים וחולון מוסיפה סיווג מופחת עבור מרכזי מחשוב שגודלם מעל 5,000 מ"ר. נפרט:

סיווג ארנונה לבית תוכנה בבני ברק

סיווג "בית תוכנה" החדש של בני ברק מגדיר: " נכס שעיקר הפעילות המתבצעת בו הינה ייצור או פיתוח תוכנה המיועדת למכירה לציבור הרחב כתוכנת מדף ושאינה מיועדת לשימושו של מייצר ומפתח התוכנה המחזיק בנכס ועושה שימוש בתוכנה לשם מתן שרות ללקוחות."
את הסיווג ניסתה בני ברק להכניס עוד בצו הארנונה שלה לשנת 2019 אשר טרם קיבל את אישור השרים.
עד כמה הסיווג צפוי לחסוך?
במידה שהצו יאושר, העלות למ"ר בסיווג בית תוכנה בבני ברק ב-2020 תעמוד על 169 ש"ח, לעומת 325 ש"ח למ"ר בסיווג משרדים

סיווג חברת הזנק  (סטארט אפ) בפתח תקווה

בצו הארנונה של עיריית פתח תקווה קיים כבר סיווג ארנונה לבתי תוכנה. בצו של 2020, העיריה מתכננת להוסיף סיווג מיוחד עבור חברות סטארט אפ  המפתחות תוכנות ומוצרים חדשים בתחום המחשוב, אלקטרוניקה, ביוטכנולוגיה ומכשור רפואי.
עד כמה הסיווג צפוי לחסוך?
העלות למ"ר בסיווג חברת הזנק, בכל העיר, יעמוד על 104 ש"ח למ"ר עבור מבנה, זאת בהשוואה לסיווג תעשייה שבו התעריף הוא 171 ש"ח למ"ר.

מרכז מחשוב במתחם אזור התעשייה בחולון

בחולון קיים סיווג "תעשייה עתירת ידע" המיועד לחברות ייצור תוכנה. בשנת 2020 מבקשת הרשות המקומית להוסיף סיווג ארנונה: "מרכז מחשוב במתחם אזור התעשייה" המוגדר בתור מבנה לרבות מרתפים, סככות, גלריות, חדרי עזר, וכל שטח מבונה אחר במרכז המחשוב והמשמשים לשירותי עיבוד נתונים, מחשוב או תקשוב שנתקיימו בו התנאים המצטברים הבאים:
1.  השטח הבנוי לא יפחת מ-5000 מ"ר.
2.  בתחום מרכז המחשוב מועסקים 200 עובדים לפחות.
תעריף סיווג חדש זה עומד על של 72 ש"ח למ"ר לשנה.


סוכנויות ליסינג / מכירה והשכרת רכב, לרבות אחסנתו והצגתו

צווי הארנונה של חולון, כפר סבא ונתניה כוללים בקשה להעלאת תעריפים עבור סיווג קרקע למכירה / השכרה / ליסינג או תצוגה של כלי רכב חדשים וישנים. שלושת הרשויות בקשו את ההעלאות בשם העקרון של צדק חלוקתי בנטל המס וצמצום הפער לעומת תעריפים בסיווג משרדים, שירותים ומסחר. כדאי לשים לב לשינויים אלו ולעקוב אחר אישורם, שכן הם עלולים להסתכם בעלויות ארנונה גבוהות בלמעלה מ-400 אלף ש"ח עבור חברות הרכב בערים אלו.

העלאת תעריף עבור קרקע למכירת מכוניות חדשות וישנות וכד' בכפר סבא

התעריף המבוקש לשנת 2020 הוא 25 ש"ח למ"ר, לעומת כ-20 ש"ח למ"ר בתעריף קיים – בקשה לעליית מחיר בשיעור של 21%.
עד כמה השינוי צפוי לייקר את החיוב?
התעריף צפוי להשפיע על 4 חברות ליסינג ומכירת רכב הפועלות בעיר ולהגדיל להן במצטבר את חיוב הארנונה בגובה משוער של כ-74 אלף ש"ח

העלאת תעריף עבור קרקע תפוסה לצרכי מכירת / השכרת / אחסנת / הצגת רכב בנתניה

עיריית נתניה מעוניינת להעלות תעריף עבור קרקע תפוסה לצרכי השכרת, מכירת, החסנת  והצגת רכב בתחומה בשיעור של 4.8%. התעריף המבוקש לשנת 2020 יעמוד על 36 ש"ח למ"ר, זאת בהשוואה לתעריף הנוכחי של 34 ש" ח למ"ר.
עד כמה השינוי צפוי לייקר את החיוב?
התעריף צפוי להשפיע על 27 חברות הפועלות בתחומה ולהגדיל להן במצטבר את חיוב ארנונה בשיעור של כ-53 אלף ש"ח.

העלאת תעריף עבור קרקע המשמשת למכירה ו/או השכרה ו/או ליסינג ו/או תצוגה של כלי רכב בחולון

עיריית חולון מבצעת אף היא העלאת תעריפים לחברות רכב הבוחרות לפעול מאזור התעשייה. בנוסף, היא מבקשת לבצע שינוי של חישוב התעריף: תעריף אחיד של 36 ש"ח למ"ר החל מהמטר הראשון (במקום תעריף פוחת למ"ר במדרגות של החל מ- 2001 מ"ר, 10001 מ"ר ו-15,001 מ"ר).
עד כמה השינוי צפוי לייקר את החיוב?
התעריף צפוי להגדיל לחברות הפועלות באזורי התעשייה את חיוב הארנונה בשיעור של 287 אלף ש"ח.


סטודיו וגלריות אמנים

תל אביב היתה החלוצה להגדיר סיווג ארנונה לאמנים מתוך רצון לעודד את חיי התרבות והבנה כי לרוב יכולתם הכלכלית של אמנים מוגבלת. בשנת 2020 עיריית פתח תקווה ממשיכה בהפחתת התעריף לסיווג סטודיו לאומנויות, ועיריית רמת גן מוסיפה תת סיווג חדש עבור גלריה לאומנות.

הפחתת תעריף החיוב בסיווג סטודיו לאמנויות מ-75% ל-50% בפתח תקווה

התעריף המוצע לשנת 2020 עבור סטודיו לאומנויות בפתח תקווה הוא חיוב של 50% מתעריף של 235 ש"ח לכל מ"ר לשנה לכל סוג בכל העיר.

גלריה לאומנות המשמשת לצרכי תצוגה ומכירת יצירות אומנות ברמת גן

עיריית רמת גן הגדירה תת סיווג חדש עבור גלריות לאומנות המשמשות לתצוגה ומכירת יצירות אומנות, בתעריף של 117 ש"ח למ"ר לשנה.


חשוב להיות מעודכנים ונכונים לפעולה

חיובי הארנונה הם הוצאה קבועה אשר יכולה להשפיע משמעותית על מתח הרווחים בכל עסק. חשוב לבדוק את פוטנציאל ההוצאה בטרם בוחרים היכן לפתוח עסק או סניפים חדשים.

בכל מקרה, אסור לנוח על זרי הדפנה ובסוף כל שנה קלנדרית מומלץ לבדוק אם צפויים שינויים בצו הארנונה המקומי אשר עשויים להשפיע על העסק שלכם. בקשות לשינוי צווי הארנונה אינן סוף פסוק אך גם נקיטת הליכים בגינן צריכה להיעשות במסגרת מועדים תחומים ובליווי אנשי מקצוע אשר מכירים את המאטריה.



כדאי להרשם לניוזלטר שלנו ולקבל למייל אחת לתקופה עדכונים וחדשות!

דילוג לתוכן

    צור איתנו קשר:



    צרפו מסמך לבחירתכם: