עו"ד רישוי עסקים - איש עסקים טובע בניירת

עו"ד רישוי עסקים

בעיות רישוי עסקים הן מנת חלקם של כל סוגי העסקים: מפעלי תעשייה וכימיקלים, רשתות מזון מהיר, תחנות דלק, מחסנים לוגיסטיים, מחצבות, מטמנות ועד לקניוני הענק במרכזי הערים. עו"ד רישוי עסקים יוכל במבט מהיר לאבחן מדוע מטרטרים אותם, האם הדרישות מהעסק מוצדקות והאם הסירוב לתת רישיון עסק היה חוקי או שהעסק מוחזק כבן ערובה כתוצאה מאינטרסים זרים.

עסקים בכל רחבי הארץ, החל מערים מרכזיות כמו תל אביב ועד הפריפריה, מתמודדים עם מצב בו אינם יכולים לקבל את רישיון העסק המיוחל והם עומדים חסרי אונים מול דרישות לא הגיונית או יקרות להחריד, בעודם חווים בתהליך הפסדים כלכליים אדירים.

מתי עורך דין רישוי עסקים יכול לסייע?

  • דרישה לא הגיונית

עסקים רבים נמצאים באמצעו של תהליך הוצאת רישיון עסק שמגיע למבוי סתום. לרוב הסיבה לכך היא דרישה לא הגיונית. הנה כמה דוגמאות נפוצות:

אי מתן רישיון עסק בגלל חריגות בניה מינוריות בעסקים עצומים בגודלם, כשהעסק נותר שבוי של מחלקת ההנדסה עד להסדרת החריגות.   

עסק שמחזיק ברישיון עסק לפעילות העיקרית שלו ולפתע נדרש להוציא רישיון עסק נפרד לחלק מהמבנה (מחסן, חדר אוכל עובדים, בריכה ועוד).

כאשר העיריה מתנה את קבלת אישור מחלקת ההנדסה לרישיון עסק בפיתוחו של שצ"פ הנמצא באזור התעשייה וגובל בשטחו של העסק.

  • איום בכתב אישום או צו הפסקת פעילות העסק

לאחר תקופה ארוכה של התרוצצות במחלקת רישוי עסקים, במסדרונות העיריה ובין משרדי ממשלה בניסיון לקדם את התהליך התקוע, פתאום נשלח אל העסק מכתב שאומר: אם לא תציג רישיון עסק תוך 30 יום, נגיש נגדך כתב אישום או צו הפסקת פעילות העסק.

  • סירוב ממחלקת הנדסה / וועדה מקומית לתכנון ובניה

כשהוועדה המקומית לתו"ב מסרבת לתת אישור, ב-99% מהמקרים מחלקת רישוי עסקים תעצור את תהליך הרישוי באופן טוטאלי עד שהעסק יפתור את הבעיה לשביעות רצונו של מהנדס העיר.

מהנדסי הוועדות המקומיות שוללים ודוחים על הסף באופן כמעט אוטומטי כל עסק שיש לו בעיה ולו הקטנה ביותר בענייני תכנון ובניה. כתוצאה מכך נגרמים הפסדים עצומים לעסקים שאינם יכולים לקבל את הרישיון המיוחל ועומדים חסרי אונים מול דרישות לא הגיונית או יקרות להחריד בתחום התכנון והבניה.

כמשרד עו"ד רישוי עסקים, אנו נתקלים בדוגמאות רבות כאלו. הנה שתי דוגמאות מקוממות במיוחד שמשרדנו טפל בהן:

כאשר הבעלים החדש של מרלו"ג שנהנה במשך שנים מרישיון עסק הגיע לבקש רישיון עסק על שמו, הוא סורב על ידי מהנדס הרשות באופן מיידי ואף עמד בפני קבלת צו סגירה. למה? כי בתוך המחסן, הגבוה עד מאוד, נבנו לפני כעשור קומות פנימיות ממשטחי ברזל, ששימשו להנחת סחורה. מהנדס העירייה קבע כי המשטחים הנוספים טעונים היתר בניה ונבנו בחריגה.

דוגמה נוספת היא בית מרקחת שיושב בקניון כאשר הקניון בצע עבירת שימוש חורג מהיתר (לדוגמא השתמש במקלט של הקניון לצורך קיום שיעורי פילאטיס), בעל העסק יהיה מופתע לדעת שגם זו סיבה לא לקבל את אישור הוועדה המקומית לתכנון ובניה. איך זה קשור אליו? זה לא. זו דוגמה לסירוב לא מוצדק שלעסק ממוצע אין שום יכולת לפתור אותו כי הדברים לא בשליטתו, אבל מצד שני הוא עומד בפני סכנת סגירה.

  • סיוע שאינו משפטי

מעבר לקשיים המשפטיים גם הליך הוצאת רישיון עסק אינו פשוט, עמוס בירוקרטיה ולוקח שעות ומאמץ מרובים.

הגשת הבקשה לרישיון עסק מצריכה הכנת מסמכים מקצועיים כגון תרשים סביבה, מפה מצבית, תכנית עסק, ליווי בביקורות של משרדי הסביבה או הבריאות וכיו"ב. בעוד שאנו לא מספקות שירותים מסוג זה, בחרנו לעבוד יחד עם הספקים הטובים והמנוסים ביותר בתחום. אם יש לך צורך בשירותים אלו ניתן ליצור עמנו קשר ואנו נפנה אותך לספק מומלץ שיתאים לצרכים שלך.

נועה טלבי – משרד עו"ד רישוי עסקים מהמובילים בישראל

עו"ד נועה טלבי

עורכת הדין נועה טלבי היתה תובעת עירונית ובמשך שנים הגישה כתבי אישום וצווי סגירה נגד עסקים שפעלו ללא רישיון עסק. מעבר לצורך באכיפת החוק, עליו אין עוררין, היא נחשפה למצוקה של מפעלי תעשייה, רשתות מזון, ואף עסקי מסחר למהדרין כמו קניונים- שפעמים רבות פעלו ככל שיכלו כדי לפתור את בעיית הרישיון, וללא הצלחה.

ההתמחות שלנו במשרד נועה טלביעורכות דין היא היכולת לנתח ולהבחין בנסיבות הספציפיות של כל עסק ועסק, ולדעת למצוא גם לרשות המקומית וגם לעסק המצוי בתחומה, את הסעיף שיאפשר לשניהם לחיות ולפעול באופן חוקי ובשלום, עד להסדרת המצב התכנוני.

ברוב הפעמים אנו מגלות שהעסק מטורטר על לא עוול בכפו, ושיש פיתרון- לכל הפחות פיתרון זמני- למצב המסוכן בו עלולים בכל רגע לסגור את הפעילות בשל העדר רישיון עסק. 

כמובן שחוק רישוי עסקים אינו נותן "פטור" מהחובה לציית לדיני התכנון והבניה ולא זו המטרה. המטרה היא לאפשר לעסק לפעול אם מדובר על הפרה שאינה מהותית, עד להסדרת הבעיה התכנונית. אנו יודעות ומכירות את סעיפי החוק והתקנות ששונו לאחרונה, ושמטרתם לאפשר לעסקים לפעול באופן חוקי, גם אם יש במבנה בו הם משתמשים חריגת בניה זו או אחרת.

על מנת לתת לך את הטיפול המקצועי ביותר, נשמח לקבל עם פנייתך את המסמכים הבסיסיים הנוגעים לרישוי עסקך ולבעיה שנתקלת בה.


אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

  1. תחנות דלק - רישוי עסקים, תכנון ובניה וארנונה
  2. ניהול עסק ללא רישיון - עסקי חסה
  3. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים
  4. חוות דעת משפטית
  5. רישיון עסק
  6. תכנון ובניה לאחר תיקון 34 רפורמת רישוי עסקים
דילוג לתוכן

    צור איתנו קשר:



    צרפו מסמך לבחירתכם: